Alle collecties
Communicatie
Automatisering
Hoe betalingsherinneringen automatiseren?
Hoe betalingsherinneringen automatiseren?

Laat betalingsachterstanden niet langer liggen: dankzij automatisering worden uw betalingsherinneringen zonder uw tussenkomst verstuurd!

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Voor elk type herinnering kunt u bepalen wanneer het systeem een bericht naar de huurder gaat sturen. Het idee is een logische opeenvolging te creëren tussen het zenden van deze herinneringen, naarmate ze dringender worden:

  • Herinnering (bv. verzonden 3 dagen na de verwachte betalingsdatum)

  • Eerste herinnering (bv. verzonden 7 dagen na de verwachte betalingsdatum)

  • Tweede herinnering (bv. verzonden 14 dagen na de verwachte betalingsdatum)

  • Formele kennisgeving ingebrekestelling (bv. verzonden 21 dagen na de geplande betalingsdatum)

📮 De verzendmethode komt overeen met de keuze die u hebt geconfigureerd in het gedeelte "Communicatie". Daar kunt u ook een voorbeeld van de inhoud van elke aanmaning bekijken. Voor meer informatie,klik hier.

Hoe activeer je het?

Vanuit uw accountinstellingen selecteert u Automatiseringen aan de linkerkant van uw scherm.

⚠️ Het is noodzakelijk om automatisering in te stellen voor elk aanmaningstype ⚠️

Klik op Automationisering configureren.

Bepaal na hoeveel dagen vertraging u het aanmaningsbericht wilt versturen en of u het detail van de vertraging eraan wilt toevoegen. Activeer vervolgens de knop Automate van het versturen van herinneringen voor alle contracten.

Als u bepaalde contracten van deze regel wilt uitsluiten, klikt u op Een uitzondering toevoegen en selecteert u het (de) contract(en) in kwestie.

💡 Indien u daarentegen de automatisering slechts voor enkele contracten wenst in te schakelen, schakelt u de algemene knop uit en voegt u als uitzondering de contracten toe waarvoor u de automatisering wenst in te schakelen 😉

Hoe kan ik zien of mededelingen zijn verzonden?

U vindt alle automatisch verzonden mededelingen in de rubriek Communicatie onder het tabblad Beheer en op de desbetreffende contractpagina.

Taken voor te late betaling, waarvoor het automatisch versturen van herinneringen is geactiveerd, zullen nog steeds op uw dashboard verschijnen, maar zullen worden beschouwd als uitgestelde taken. U kunt de datum van de laatste en volgende geplande herinnering zien.

Was dit een antwoord op uw vraag?